tracezilla har udviklet et standard digitalt forretningssystem (ERP) til fødevarevirksomheder. Sverige blev første stop på den internationale vej
tracezilla, der har udviklet et standard digitalt forretningssystem (ERP) til fødevarevirksomheder, henvendte sig til Enterprise Europe Network for at få 'kvalificeret' de forskellige mulige markeder uden for landets grænser. Sverige viste sig at blive første stop
CEO & Co-founder af tracezilla, Katrine Søndergård, havde gennem efteråret 2021 flere dialoger med Enterprise Europe Network Danmark-konsulent Anders Skeem. Det resulterede bl.a. i konkrete leads og kontakt til udenlandske Enterprise Europe Network-konsulenter med viden om deres respektive fødevarebrancher.
“Der er mange ting at tage højde for, når man skal vælge sit første udenlandske marked, og det kan blive en dyr beslutning at vælge forkert. Derfor brugte vi en del tid på at kvalificere de enkelte markeder, som vi havde i kikkerten. I den proces havde vi meget ud af den dialog og de kontakter, vi fik gennem Entreprise Europe Network”, siger Katrine Søndergård.
Således præsenterede Katrine Søndergård tracezilla og tracezillas forretningsmodel over for den svenske Enterprise Europe Network-partner Emma Brentegani, Invest In Skåne, i november 2021. Emma og Anders gav sammen sparring på tracezilla's markedsplan for Sverige og kom med forslag til netværksmuligheder og kontaktskabelse, b.l.a. til en svensk fødevareklynge og andre relevante svenske aktører.
“For os er det afgørende at etablere samarbejder og blive en del af nogle økosystemer, når vi går ind på et nyt marked. Det gælder både netværk i fødevaresektoren og i høj grad også det økosystem af it-systemer, som vores system kan integreres med fx regnskabssystemer, digital ordreudveksling, handelsplatforme og den slags. I vores indledende dialog med den svenske EEN-partner og de kontakter hun formidlede, fik vi en god fornemmelse af, at der var noget at bygge på” siger Katrine Søndergård.
Katrine tog hurtigt systematisk action efter det indledende møde. Og her efter 2022s første kvartal har tracezilla allerede standardintegrationer, kontakter og samarbejder med en række svenske it-systemer og fødevarenetværk og godt fat i de svenske fødevarevirksomheder.
“Sverige har virkelig vist sig at være et stærkt match, og vi har fået en utroligt god modtagelse både hos samarbejdspartnere og virksomheder i vores målgruppe”, siger Katrine Søndergård.
“Der er en digital modenhed i markedet og en åbenhed hos virksomhederne for vores forretningsmodel, som gør at vi har store forventninger til mulighederne på det svenske marked. Det indtryk vi fik i vores indledende dialog med EEN har vi til fulde fået bekræftet”.
Læs om nogle af de svenske samarbejder her: https://www.tracezilla.com
UA-39480930-1